Adsense

31 Aralık 2010 Cuma

Berserk İnceleme


Favori Karakterlerim:Guts
Tür:Aksiyon,Fantastik,Macera,Drama
Bölüm Sayısı:25
Not:10/7

 
Berserk 25 bölümlük bir seri ama bu 25 bölümde hikayenin sadece küçük bir kısmı anlatılıyor.Animeye başlamadan önce durumun böyle olduğunu bilmiyordum tabi ve 25 bölümü izledikten sonra hemen devamı nerde diye aramaya başladım ancak malesef devamı yoktu.Anime öyle biryerde bitiyorki ister istemez ilerde ne olacağını merak ediyorsunuz.Bu yüzden bende mangasını araştırmaya başladım ancak mangasınında 1988 yılından bu yana devam ettiğini öğrenince bir kez daha şok oldum.Manga benden bile eskiydi yani...

Animenin asıl baş kahramanı Guts isminde bir avare savaşçı.Küçük yaşta ailesini kaybetmiş ve savaş alanlarında büyümüş biri.İlerleyen bölümlerde diğer 2 ana karakter Caska ve Griffith ile tanışıyor ve asıl konu başlamış oluyor.Konu anlatımı ilk başlarda yavaş ilerliyor bu sizi sıkabilir,savaşlar felan biraz anlamsız gözüküyor ancak ortalara doğru geldiğinizde konu iyice ilginçleşiyor.Anime yapımıda eski olduğu için çizimler çok kaliteli değil ama bu benim için sorun değil,konu iyi olduktan sonra çizimler ikinci planda kalıyor.

Özellikle son bölümler çok heyecanlı ve ardı ardına bırakmadan izleme isteği uyandırıyor.Son bölümlerde anime birden sanki başka tür animeye dönüşüyor ve mükemmel bir finalle noktayı koyuyor.Tabi bu finalin izleyiciyi tatmin etmesi mümkün değil,o yüzden birçok animesever benim gibi izledikten sonra manga serisini araştırmıştır eminim.Ancak manga 1988-2010 yılları arası çıktığından ve HALA devam ettiğinden mangadan konuyu öğrenmekte zor bir durum çünkü mangada konuyu sonlandırmadı henüz.Bugün itibariyle 318 bölümü olan  (Bu bölümlerde 50-100 sayfa arasında değişiyor) bu serinin sonunu görmek bize nasip olacakmı bilemiyorum yani.

Son bir bilgiyle yazımı noktalamak istiyorum.Berserk'i izlemek isteyenlere tavsiyem biraz daha bekleyin,önce diğer yapımlara önem verin çünkü yayınlanan fragmanlarla birlikte Berserk'in tekrardan animeleştirilceği kanıtlandı hemde yeni çizim kalitesiyle.Kesin bir bilgi olmamakla birlikte bu yeni serinin mangayı baştan sona işleyeceği söyleniyor.Şu anda bulabileceğiniz eski versiyon Berserk sadece 3-13 ciltleri arasındaki konuyu işliyor,o yüzden hikaye birazda kopuk sayılabilir.Bu seriyi izlemek isteyenlere tavsiyem izlemeye ikinci bölümden başlayın çünkü bu 25 bölümlük serinin birinci bölümü aslında en son bölümü...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder