Adsense

1 Kasım 2011 Salı

FIFA 12 VS PES 2012 İnceleme


Tür:Spor
Platform:PC,XBox360,PS3,PS2,PSP,3DS,Wii
Grafik:PES:100/89 - FIFA:100/90
Ses:PES:100/87 - FIFA:100/85
Oynanış:PES:100/84 - FIFA:100/82
Yapım:Konami-Electronic Arts
GENEL:PES:100/82 - FIFA:100/78


PES ve FIFA artık kabul etsekte etmesekte birbirinden ayrılmaz,biri bahsedilince hemen diğerinin akla geldiği futbol oyunları olmuş durumdalar.Durum böyle olunca her iki oyun için ayrı ayrı inceleme yapmak yerine ikisini karşılaştırarak incelemeyi uygun gördüm.

Bu sene Fifa bomba gibi geliyor...PES artık eskisi gibi değil,FIFA tahtı tekrar eline geçirdi...Şimdiye kadar yapılmış en iyi futbol oyunu...vb. çok etkili sözlerle beklenen ve piyasaya girdikten sonrada yine bunları söyleyen kesimin çoğu tarafından tam destek alan FIFA,benim açımdan "klasik" bir FIFA oyunu olmaktan öteye geçemedi.

Nedir bu klasik FIFA? Hani şöyle bir ayrım varya FIFAcı PESci diye,işte o ayrıma tabi tutulursam ben PESci çıkarım.Çünkü PS1 zamanından beri ben hep PES oyunlarını oynamış ve de sevmiş birisiyim.FIFA'ya gelecek olursak 2002 yılına kadar FIFA oyunlarını hep oynamışımdır ancak daha sonra PES'le tanışınca FIFA'nın yüzüne bile bakmadım.Çünkü PES gerçekten bir futbol oyunuydu benim için.FIFA'da ki grafikler olsun,yapay zeka olsun yıllar geçsede hiçbir farklılık göstermiyordu ancak PES dönemin yükselen yıldızıydı derim yerindeyse.PS1 de oynadığım tüm PES oyunlarından keyif aldım ve severek oynadım.Daha sonra bilgisayar almamla PES'te adeta beni takip etti ve bilgisayara oyun çıkarmaya başladı.Pro Evolution 3 oyunundaki grafikler benim o zamana kadarki bir futbol oyununda gördüğüm en iyi grafiklerdi,hatta daha sonra çıkan PES4,PES5,PES6 oyunlarındaki grafikler bile bu 3.oyunun grafiklerine yaklaşamamıştır bence.Klasik FIFA'dan kastım tüm FIFA oyunlarının aslında birnevi menejer oyunları gibi ısıtılıp ısıtılıp aynı malzemenin önümüze sunulmasından geliyor.FIFA oyunlarına bakacak olursanız hep parmak uçlarıyla top süren adamlar,gerçekçi olmayan şutlar ve çelimsiz oyuncular görürsünüz.

FIFA 11 ve PES2011 oyunlarından sonra çoğu kişinin görüşü artık FIFA'nın tahtı devraldığı yönündeydi.Nitekim yıllardır PES oynayan benim bile taa 2002'den beri hiç oynamadığım FIFA serisini denemek zorunda bırakan berbat bir PES2011 oyunuyla karşı karşıya kalmıştım.Oynadığım oyun PES serisinden ziyade bambaşka bir oyundu ve bu oyunla eski bildiğimiz PES oyun sistemi bir anlamda kapanmış oldu.Yeni bir oyun yaratmışlardı resmen ve bu oyunun çok büyük eksiklikleri vardı.En büyük eksiklik belkide şutların kaleyi bulmamasıydı.Ayrıca çalım atmakta çok zorlaşmıştı.Hiç ısınamadığım PES2011 yüzünden 9 yıl sonra tekrar FIFA oyunu oynadım.Çünkü FIFA çok övülüyordu,artık FIFA PES'i geçti deniliyordu.Oynadım,denedim ve beğenmedim.FIFA geçen onca yıla rağmen resmen yerinde saymış gibiydi.PES ve FIFA ikiside berbattı ve bu nedenle koca bir sene boyunca futbol oyunu oynamadım desem yeridir ama bununda ayrı bir artı yönü oldu,NBA2K serisine ağırlık verdim ve gelmiş geçmiş en iyi spor oyunuyla tanıştım ama bu başka bir konu,neyse...

Oyun sitelerinde hergeçen gün başka bir FIFA/PES incelemesi çıkıyordu ve bu incelemelerin yorumlarında koyu PEScilerle koyu FIFAcılar kapışıp duruyordu ve genel tablo şunu gösteriyordu ki "FIFA bu sefer gerçekten sağlam geliyor." Bende PES'ten çok FIFA'yı bekler olmuştum.PES'in demosunun yayınlanması üzerine hemen indirip oynadım ve tekrar hayal kırıklığı yaşadım.PES2012 bir önceki oyunun aynısının kolay kontrol edilebiliri ve biraz daha hızlandırılmışı olarak karşıma çıktı.PES demosunu oynadıktan sonra artık tek umut FIFA'ydı.FIFA ve PES aynı dönemlerde çıkmasına rağmen -yılların PEScisi,tüm PES oyunlarını oynayan ben- ilk olarak FIFA 12'yi deneyip ilk şansı ona verdim.Eğer FIFA'yı beğenirsem PES'in yüzüne bile bakmayacaktım ancak nitekim sonuçta FIFA'da PES gibi hayl kırıklığından öteye geçemedi benim açımdan.FIFA 12'de özellikle top kapmak facia olmuş,rakipten topu kapana kadar 3-5 sinir krizi geçirmeniz işten bile değil.Şunu anladım ki FIFA kaç yıl geçerse geçsin hiçbir zaman benim oyun zevkime hitap etmeyecek (umarım yanılıyorumdur).PES'e gelince,artık bu yeni PES oyunlarına PES oyunu demek bile gelmiyor içimden çünkü bunlar bambaşka bir oyun niteliğinde benim gözümde,bunlar eski efsane PES serisinin devam niteliği olamaz,olmamalı!Sonuç olarak bu sene yine futbol oyunu oynayamayacağım gibi görünüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder