Adsense

25 Ağustos 2013 Pazar

Europa Universalis IV İnceleme

Tür:Gerçek Zamanlı Strateji 
Platform:PC
Grafik:100/-
Ses:100/80
Oynanış:100/80
Yapım:Paradox Interactive
GENEL:100/90

2013 yılında piyasaya çıkarılan ve Paradox stüdyosunun en güvendiği oyun serilerinden biri olan Europa Universalis IV oyunu bir önceki oyunundan oldukça farklı olarak karşımıza çıkıyor. Oyuna eklenen yeniliklerle EU 3 oyunundan çok farklı bir görünüme karışan EU 4 bence bu zamana kadarki "Grand Strategy" oyunlarının en iyisi olmuş.

Oyuna eklenen en önemli özellik artık yöneticilerimizin yeteneklerine göre aylık olarak yönetim,diplomatik ve askeri puanlar kazanarak bu puanları gerek iç işlerimizde gerekse dış işlerimizde kullanma olanağına sahip olmamız. Oyun 1444-1820 yılları arasında geçtiğinden teknolojik olarak tüm gelişmeleri şahsen biz yapıyoruz ve bu sayede izlediğimiz politikalarla Osmanlı'yı dahi avrupa teknolojisine rakip olacak şekilde geliştirebiliyoruz. Eğer dini değerlere aşırı yüklenirseniz teknolojiniz sekteye uğruyor. Buna karşın dinden uzaklaşırsanızda teknolojiniz gelişsede bu sefer isyanlar durmak bilmiyor. Bu yüzden bu ince dengeyi sağlamak size kalmış bir şey. Diğer oyunlardan farklı olarak bu sefer farklı dindeki ülkelerle müttefiklik sağlamak daha kolay olmuş. Ayrıca koalisyon kurma gibi bir yenilik getirilerek çok fazla saldırgan tutum sergileyen ülkeleri dizginlemekte mümkün kılınmış. Şöyleki eğer siz yayılmacı bir politika izlerseniz büyüklü küçüklü birçok devlet birleşerek sizin bu saldırgan tutumunuza son vermeye kalkabilir ve en ufak bir savaşa girmenizde dahi tüm koalisyon devletleri birleşerek size saldırabilirler. Bunun dışında casusluk seçenekleri arttırılarak barış dönemlerinde dahi komplo üretebilme olanağı sağlanmış durumda.

Europa Universalis IV oyununu duyurusu yapıldığı günden bu yana bekliyordum ve oyun benim beklentilerimi büyük ölçüde karşıladı diyebilirim. EU 3 oyununa göre çok daha iyi olmuş ancak yinede Victoria 2 oyununda olduğu sanayi döneminide oynamak oyunu çok daha güzel hale getirebilirdi diye düşünüyorum. Bu yüzden zaman aralığını biraz daha uzun tutmalarını tercih ederdim. Oyunun ilerleyen zamanlarda çıkacak modlarla çok daha iyi hale geleceğini umuyorum. Paradox Studio hayranlarının kaçırmaması gereken bir oyun olmuş diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder