Adsense

15 Ağustos 2011 Pazartesi

Command & Conquer 4:Tiberian Twilight İnceleme

Tür:Strateji
Platform:PC
Grafik:100/83
Ses:100/75
Oynanış:100/20
Yapım:EA Games
GENEL:100/30


Yıllardır süregelen C&C'in Tiberium evreninin son oyunu olan Tiberian Twilight 2010 yılına ait bir oyun olmasına rağmen ilk bakışta grafik olarak çok sönük kalıyor.Tiberium serisinin kahramanı Kane'i son kez göreceğimiz bu oyun için en başta bende heyecanlıydım ancak oyunu açıp ilk görevi oynamamla beraber kendime şu soruyu sordum,"Bu Command & Conquer oyunumu?"

Bu zamana kadar alışılagelmiş tüm C&C serisini unutun,bunun içine Generals,Red Alert serilerini de katıyorum.Daha önce böyle bir C&C oyunu görmediniz.Oyun sistemi tamamen değişmiş durumda ve yeni sisteme göre artık tiberium toplayıp para kazanma durumu sözkonusu değil,bunun yerine komuta puanları diye adlandırılan bir sistem var ve buna göre 50 komuta puanına sahipsiniz ve defans,hücum ya da destek adı altında sadece bir ana birim seçerek tüm asker,tank,uçak vs. birimlerinizi bu tek binadan yapıyorsunuz.Bu komuta puanıda ortalama olarak 7-8 tane tank ya da uçak çıkarmanızı sağlıyor,daha fazlasını yapamıyorsunuz.Yani savaşlar 7-8 tank ya da uçak arasında geçiyor.Hayatımda böyle saçma bir strateji oyunu oynamamıştım.C&C serisinin büyük bir hayranı olduğumdan dolayı oyun sistemine alışmak için kendimi zorladım ama nekadar el geçersem geçeyim oyundan hiç keyif almadım ve sanki C&C değil de yepyeni bir strateji oyunu oynuyormuş gibi hissettim.Bu kadar mükemmel bir serinin böylesine rezalet bir final oyunu olması gerçekten çok kötü olmuş.Araştırdığım kadarıyla zaten C&C serisini takip eden çoğu hayran oyundan hiç hoşlanmamış.Konusundan bahsetmek gerekirse,bu sefer yönettiğimiz komutan üzerinde daha önce hiç yapılmamış bir ameliyat gerçekleştiriliyor ve uysal bir SCRIN haline dönüşüyoruz.Yarı robot yarı SCRIN özelliklerine sahibiz.Yine GDI ve NOD arasındaki savaşta bir tarafı seçmemiz gerekiyor.

Büyük umutlarla açtığım bu serinin son oyununu "bu ne biçim oyun be!" diyerek kapadım.Electronic Arts bu kadar güzel bir seriye böylesine bir oyunla veda ederek bence tüm C&C hayranlarına ayıp etmiş.C&C'nin bir başka güzel yanı olan aravideolarda bu oyunda eski oyunlarına göre birhayli sönük kalıyor ve ayrıca oyunun finali ve geneli için söylenecek tek bir söz varsa o da "olmamış..."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder