Adsense

4 Ocak 2011 Salı

Death Note İnceleme

Favori Karakterlerim:Light(Kira),Sayu
Tür:Dedektiflik,Gerilim,Doğaüstü Güçler
Bölüm Sayısı:37
Not:10/10

Death Note animesi 2007 yılının en iyi animesi ödülünü alan ve birçok animesever tarafından bilinen bir animedir.Kendi içerisinde iki sezona ayrılmış ve ikinci sezon birinci sezonun birkaç sene sonrasını anlatmaktadır.Dahi olarak niteleyebileceğimiz baş karakter Light aslında bir lise öğrencisidir ancak kendisi dersleri sıkıcı bulur çünkü seviyesi çok daha yükseklerdedir.Adalet duygusuna çok bağlı olan Light,yaşadığı dünyayı çürümüş bir yer olarak tasvir eder ve bu dünyanın artık düzelemeyeceğini savunur.Arkadaş çevreside fazla yoktur ve zamanını genelde ders çalışmakla geçirir.Ancak bir gün hayatını değiştiren bir olay yaşar.Her zamanki gibi ders esnasında sıkılmış ve camdan dışarıyı gözetlerken gökten bir karartı düştüğünü görür.Ders sonrasında hemen o mekana gider ve bir defter bulur.Kapağında Death Note yazan bir defter...
Defteri eline alıp incelemeye başlar ve okuduğu ilk yazı "Bu deftere ismi yazılan,ölür" olur.Başta buna inanmaz ve defteri bulduğu yere bırakıp uzaklaşır ama daha sonra tekrar geri döner ve defteri alır ve böylece hayatı değişir.Defterin asıl sahibi olan ölüm meleği Ryuk ise defteri alan Light'ı artık bundan sonra hep izleyecektir.

Light defteri kullanıp kullanmama arasında ikilemde kalsada bir test yapar ve sonuçta defterin gerçek olduğunu anlar.Bundan sonrada kendine bir amaç koyar.Bu çürümüş dünyayı düzeltecek bir fırsat geçmiştir artık eline.Bundan sonra kanunsuz işler yapan herkes cezalandırılacaktır.Gündüzleri dahi lise öğrencisi olurken,geceleri ilahi adaleti sağlayan yeni güç olacaktır.Kendi deyimiyle yarattığı yeni dünyanın tanrısı olacaktır.

Ancak polis bunun adalet olduğunu değil,bunun suç olduğunu savunur.Cinayetleri kimin işlediği bilinmesede internette "Kira" adıyla namını iyice yaymaya başlamıştır,Light.Polis işin önüne geçemeyince,dünyanın en iyi dedektifi "L" den yardım isterler.L sadece kendi ilgilendiği davalara bakan bir dedektiftir ve bu Kira dosyası onun oldukça ilgisini çekmiştir.L ve Kira arasındaki bu akıl ve taktik düellosundan galip çıkan kim olacaktır?

Death Note serisi daha sonra 3 tane live-action filmi olarak yayınlandı.Live-actionların konularının anime serisinden sapması dolayısıyla benden düşük not aldılar.Manga serisi ise 108 bölümden oluşuyor.Sonuç olarak Death Note serisi kendini kanıtlamış bir seridir ve dünyanın heryanından çok sayıda hayranı vardır.

1 yorum:

  1. death note eniyi gece ışıkları söndürüp sesi de açarak izlenir bence ama işte izlediğime de pişman olmamiş da değilim çünkü death notetan sonra hiçbir anime ya da film aynı keyfi vermedi önceden zeki dediklerime artık o gözle bakamaz oldum o taktik ve akıl oyunları aynı zamanda efektler herşey ayrı güzeldi tabii sinirlerimi alt üst eden şeyler de oldu neyse ben hiçbir zaman kirayı tutmadım tutamadım onun yaptıkları adalet değil gülüşünden belli kötücül ve ego tatminiydi benim için anlayacağınız gibi ben tam bir L ciydim böyle karakter ne gördüm ne de sevdim şimdiye kadar yani demem o ki ister anime izleyin ister izlemeyin death note kaçırılmaması gereken bir seri ya da (benim için) şahaser

    YanıtlaSil