Adsense

25 Temmuz 2013 Perşembe

Masters of the World İnceleme

Tür:Rpg,Strateji
Platform:PC
Grafik:100/70
Ses:100/70
Oynanış:100/65
Yapım:Eversim
GENEL:100/68

Masters of the World oyunu benim şimdiye kadar oynadığım en detaylı oyun diyebilirim. Oyunda bir ülkeyi seçip onun yönetimini baştan aşağı üstleniyoruz.

Oyun 2013 yılına uygun olarak hazırlanmış olduğundan liderlerin tipleri,ülkelerin kuvvetleri gerçeğe oldukça yakın ayarlanmış. Her ülkenin gerçekte olduğu gibi kendine has kaynakları,sorunları vs. var. Örneğin Türkiye ile oynarsanız terör belası ile uğraşmak durumunda kalıyorsunuz. Oyunda devlet bütçesini eğitim,sağlık,kültür,savunma vs. gerekli alanlara harcayarak kendi popüleritenizi arttırıp ülkenizi güçlü bir duruma getirmeye çalşıyorsunuz. Yaptığınız yasalar sonucunda halk rahatsız olursa bazı gösteriler yapıyorlar ve bunları sizde televizyondan izleyebiliyorsunuz. Ayrıca dünyada neler olup bittiğini gazetelerden takip edebiliyorsunuz. Diğer devlet liderleriyle görüşmeler düzenleyip karşılıklı ekonomi anlaşmaları yapabiliyorsunuz. Bunun gibi birçok özellik bu oyunda mevcut olup eğer ortam kızışırsa savaş dahi açabiliyorsunuz.

Oyun aşırı detaylı olduğundan oldukça karışık ve oyunu anlayabilmek için birkaç gününüzü belki haftanızı dahi gözden çıkarmanız gerekiyor. Genel olarak yönetim oyunlarını sevenlerin bu oyundan hoşlanacağını düşünüyorum ama kesinlikle bu türü seven özel bir kesime hitap eden bir yapım olmuş. Bu türü daha önce denemeyenlerin ise oyuna alışmakta epey zorlanacaklarını tahmin ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder