Adsense

14 Ocak 2011 Cuma

Cowboy Bebop İnceleme

Favori Karakterlerim:Faye,Spike
Tür:Macera,Aksiyon,Bilim Kurgu,Drama
Bölüm Sayısı:26
Not:10/4


Cawboy Bebop animesi birçok anime izleyicisi tarafından baştacı yapılır,eşi benzeri bulunmayan bir yapıt olarak gösterilir.İnternette yapacağınız küçük bir aramayla bile bu anime hakkında takdirler,övgüler bulabilirsiniz.Belki de çoğu eski animecinin zamanında ilk izledikleri anime olduğundan dolayı bu kadar seviliyordur,bilemiyorum ama benim için durum çok çok farklı...

Anime sitelerini inceleyip bakarsanız mutlaka Cowboy Bebop için uzun tanıtımlar ve bolca yorum yapılmış başlıklar görürsünüz ama sahidende bahsedildiği kadar çok mu iyi bu anime? Çoğu anime sitesinde 10 üzerinden 8 ya da daha fazla not almıştır,peki bu kadar notu hakediyormu gerçekten? Tabiki zevkler ve renkler diye bir kavram var,herkesin ilgisi farklıdır ama bu animenin bu kadar çok ortalamaya sahip olmasına ve çoğu kişi tarafından izlenip övülmesine bir sebep bulamıyorum.Benimde Cowboy Bebop'ı izleme sebebim aslında popülerliğinden kaynaklanıyor.Animenin tamamını izledim (başladığım bir şey ne olursa olsun sadece anime değil her konuda,başladığımı yarım bırakamam) ancak tek izleme sebebim bu kadar ünlü olması ve hep bir sonraki bölümde animenin dahada ilginçleşeceğini düşünmemdi ama malesef olmadı.

Anime gelecekte 2071 yılında geçiyor ve yaşam artık uzaya taşınmış durumda.50 yıl önce Ay'da oluşan çatlak sonucu meydana gelen meteor bombardımanı sonrası artık dünya yaşanacak bir yer olmaktan çıkmış ve birçok insan hayatını kaybetmiştir.Hayatlarını Mars'ta sürdüren bir grup haydut avcısının hayatını anlatan animenin başkarakteri Spike adında bir ödül avcısı.Spike ve ortağı Jet geçimlerini haydutları yakalayarak sağlıyorlar.İlerleyen bölümlerde gruplarına birkaç değişik tip daha dahil oluyor ve karakterlerin geçmişleri hafiften irdelenmeye başlıyor.Animeye daha sonra dahil olan Faye Valentine adlı karakter bence şimdiye kadar izlediğim animelerin içinde en çekici kız karakterlerden birisi ve onun animeye dahil olması bu sıkıcı animeyi az biraz daha izlenebilir kılmıştır benim açımdan.Son iki bölüme kadar aksiyon,heyecan felan hiç yok gibi bir şey.Son iki bölüm ilgi çekici olsada bu tüm animeye yayılmadıktan sonra bende iyi bir izlenim bırakmadı tabiki.

Artık sıkıcı olduğundan mı yoksa benim animeyi geç saatte açıp izlememden dolayı mı bilmem ama bu animenin bir bölümünü dahi bazen üç gecede izleyebildiğimi hatırlıyorum.Konuşmalar o kadar sıradan ki izlemeye başladıktan beş dakika sonra felan uykum geliyordu ve yatıyordum.Aksiyon nerdeyse yok denecek kadar az.Müzikleri ise 1940'ların 1950'lerin felan jazz müzikleri ile 1950'lerin felan ilk rock müziklerinden oluşuyor.Yani bence tam bir facia.Açılış müziği haricinde hiçbir müziğinin güzel olduğunu hatırlamıyorum.Belki de çok yerdim animeyi ama malesef benim açımdan durum bu,çoğu yerde övülen bir anime olmasına rağmen benim açımdan vasat bir yapımdı ve izlemenizi tavsiye etmem.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder